مقایسه بین آنتی ویروسهای کرک شده و نسخه اصلی

- اولاً اگر آنتی ویروس را دانلود کنید (بصورت رسمی از سایت های خودشان) معمولاً این نرم افزار ها بصورت نسخه های Trinl می باشند نه  Demo ، یعنی همه امکانات یک آنتی ویروس رجیستر شده را دارند بجز محدودیت زمانی (مثلاً اجازه می دهند بین 20 تا 30 روز بصورت رایگان آپدیت شوند). بعد از این مدت شما بعضی از امکانات نرم افزار غیر فعال می شوند از جمله مهمترین ویژگی که همه آنتی ویروسها آن را Disable می کنند امکان Update لیست ویروسها است و برای ادامه استفاده از یک آنتی ویروس شما نیاز دارید که آنرا رجیستر کنید. (و یا در ایران معمولاً کرک کنید) .

چرا شرکتهای امنیتی سازنده ویروسیابها اجازه آپدیت نرم افزارهای کرک شده را می دهند؟شاید شما فکر کنید که براحتی و با دانلود فایلهای کرک توانسته باشید این شرکتهای بزرگ را گول زده باشید و این شرکتها که کارشان امنیتی است نتوانسته اند مشکل Crack را حل کرده باشند !!!
اگر این چنین فکر می کنید کاملاً در اشتباهید! همه شرکتها به راحتی می توانند بفهمند که چه کسانی و با چه IP ای و از چه کشوری و از چه نسخه ای و با چه شماره سریال به سرور آنها وصل شده و اقدام به آپدیت آنتی ویروس خود می کنند. بنابراین به راحتی می توانند شرکتهای بزرگی چون Symantec و Meafer و Quick  Heal و( Eset(Nod 32 و Kaspersky و Bit defender و مانع آپدیت برنامه های کرک شده شوند. حتماً می پرسید اگر این شرکتها می توانند چرا مانع کپی غیر قانونی نرم افزارها نمی شوند؟
دلایل متعددی برای این کار وجود دارد:
1- از نظری تجاری کارشناسان شرکتهای آنتی ویروسی معتقدند که برای اینکه بتوانند بر سر زبانها بیفتند و افرادی که توانایی خریدن را ندارند و یا نیازی ندارند بتوانند از این آنتی ویروسها استفاده کنند. در واقع این شرکتها اجازه استفاده %20 بصورت غیرقانونی را برای اهداف تجاری و تبلیغاتی می دهند.
2- افرادی که از برنامه های کرک شده استفاده می کنند حتماً احتیاجی به ساپورت و پشتیبانی ندارند و اطلاعات روی سیستمشان آنقدر برایشان مهم نیست که در صورت ویروسی شدن و یا مورد حمله قرارگرفتن (اطلاعات خصوصی) ، چیزی را از دست نمی دهند و می توانند با یکبار فرصت و نصب دوباره سیستم عاملشان (مثل ویندوز) دوباره همه چیز را از اول آغاز کنند.
بنابراین شرکتهای امنیتی از آپدیت برنامه های کرک شده مطلع  هستند.
- تفاوت بین آنتی ویروسهای Crack شده و اصلی چیست؟
- آپدیت برنامه های کرک شده از سرور اصلی آپدیت صورت نمی گیرد بلکه از سرور مخصوص آپدیت برنامه های کرک شده انجام می گیرد.
- بعلت وجود کرکهای مختلف که بدست افراد خرابکار بوجود می آید امکان کپی اطلاعات شخصی کامپیوترها و ایجار خرابکاری در کامپیوتر شما وجود دارد.
- سرورهای شرکتهای آنتی ویروس ابتدا اقدام به آپدیت نرم افزارهای اصل Genuine (با لایسنس) می کنند و برنامه های کرکی با سرعت بسیار پایین و تنها لیست برخی از ویروسهای مطرح را بروز می کنند و برخی از ویروسهایی که مشکل برای کامپیوترها بوجود نمی آورند مثل تروجان ها و .... را بروز نمی کنند.
- ساپورت ها و پشتیبانی امروزه در همه محصولات حرف اول را می زند. خصوصاً در یک آنتی ویروس که روزانه تعداد بیشماری برنامه های مخرب بوجود می آیند و امکان شناختن ویروس یا مخربها وجود دارد بسیار مهم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد